måndag, oktober 09, 2006

musik

jag lyssnar helt extremt mycket på musik. överdrivet mycket kanske, för ibland skulle jag kunna göra bättre saker. oftast gör jag något annat medan jag lyssnar på musik, men ibland sitter eller ligger jag bara och lyssnar. bara för att det är så bra. jag lyssnar såklart på väldigt mycket olika band och artister, men man har ju sina favoriter. förra året var jag på access all areas på lava i stockholm, och hamnade på en konsert med ett band jag knappt kände till. sen dess har deportees varit mina stora favoriter. har nog lyssnat på dem i stort sett varje dag sen dess.

annan favvomusik just nu: fibes, oh fibes! ; belle & sebastian ; hidden cameras ; colin hay ; cansei de ser sexy ; of montreal ; bigelf ; och så klart, alltid, foo fighters.

det där var ett litet axplock. dagens låt är missing you, missing me med deportees. dagens skiva är emotional med fibes, oh fibes!

Inga kommentarer: