måndag, maj 22, 2006

well you deserve each other go to hell


bad cash quartet alltså, vad ska man säga. midnight prayer är en must have. även dirty days och i can wait until spring. haha, det här är lite kul. i de andra bloggarna jag läser står det typ:

"och den lilla svarta är ett måste i varje fashionista med ett modesamvetes garderob. denna kan inhandlas på alla butiker jag gör reklam för... osv..."

jag är då lite stolt att jag skriver om musik. förresten måste alla, ALLA, veta att den bästa whiskey in the jar är gjord av thin lizzy, inte metallica. de flesta gillar nog metallicas för att det är mer gitarrer och distorsion, men lyssna på introt till thin lizzy, och hur hans röst helt enkelt är gjord för den här låten. sen är ni fast! och om ni sitter och undrar om det var thin lizzy som gjorde originalet så är det feeeeel. det är en gammal pubvisa från irland som funnits i flera hundra år. och lyssnar ni noga så har ju metallica bara rippat thin lizzy och distat det lite.

och jag har fått en helt underbar version av whiter shade of pale, som faktiskt kan vara bättre än originalet. black label society. skaffa, nu. världens finaste på piano. den brukar jag spela! procol harum gör originalet.

1 kommentar:

charlotta sa...

Vill ha vill ha!
Musik är det nya svarta har jag hört ;)

Ibland vet jag inte varför jag inte har något internet hemma så att jag kan fixa alla de där... Guds vägar äro outgrundliga.

Puss!