tisdag, maj 23, 2006

ta en banan


igår åt jag en massa bananer. det var det enda jag fick i mig. lite jobbigt sådär. men jag har kommit på att banansånger är nog de bästa sångerna. idag har jag lyssnat på min ssk lightnings-skiva featuring dr trygg. ssk är för övrigt världens bästa hockeylag. som tyvärr har lite otur med sina tränare. min familj har en loge i axa sport center, före detta scaniarinken, ssk:s arena. det är lite coolt. så de är där och kollar på hockey hela tiden. vi är nog vad man skulle kunna kalla en sportfamilj. förutom jag då. och kanske min mamma. men för att get to the point så finns det i alla fall en banansång på ssk-skivan. den heter jag har inga bananer. där sjunger de lite på finska också.

roligaste grejen. när jag kollade på eurovision så fattade jag inte varför pekka heino förstod vad som stod på lordis finska skyltar. så här lät det i mitt huvud:

"har de bestämt innan vad de ska skriva så att han vet vad som står?"
"är det nån där som kan finska som berättar för honom vad det står?"

sen pling! killen är ju finne. pekka. heino. ja, just det.

Inga kommentarer: