fredag, maj 05, 2006

krångel

jag har upptäckt att jag förväntar mig att alla ska ha lyssnat på samma musik som jag, så när jag slänger ur mig nåt gammalt citat ska de hänga på direkt och fatta. detta händer aldrig. jag antar att det här bottnar (som vanligt) i att jag ser mig själv som en ytlig, kommersiell typ som bara lyssnar på ytlig, kommersiell musik. som alla andra redan har lyssnat på. men så är det väl kanske inte.

men ibland hittar man en pärla. för det är ju faktiskt så att inte alla pojkar med randiga tröjor är poppojkar. men ibland. kan man säga get me away from here och nån svarar i'm dying. detta har nu hänt mig. inte kanske med just den raden men dylikt. vi connectade på ett väldigt speciellt pretentiöst sätt. här har vi en reenactment. f står för flicka och p för pojke.

nr 1
f: gud vad jag är sugen på att gå hem och lyssna på the dandy warhols.
p: du läste mina tankar. vi bränner en skiva.

nr 2
f: du måste lyssna på deportees. bästa svenska på 2 år.
p: då ska jag ta och göra det.

det är makt. det där fick en kväll att verka speciell. nu kanske det inte var så där. det kanske är mina fylledimmiga minnen bara. men jag väljer att komma ihåg det så. all in all var det helt enkelt en bra kväll. obs! det här är nu bara på ett rent musikaliskt sätt. så nu sitter jag här, lyssnar på 22-20s och önskar mig ett nytt ögonblick.

Inga kommentarer: