söndag, maj 14, 2006

bloggpaus


jag har haft en sån. bloggpaus också. mitt internet har varit segt och jag har inte orkat skriva nåt. allting händer på en gång i mitt liv just nu.

helgen har varit intressant. i fredags tog jag det bara lugnt, satt på ariman och drack cider, och sen var jag på ett ställe och kollade på yrrol, en kolossalt genomtänkt film. en av mina absoluta favoritfilmer. igår hade vi städdag i huset, var faktiskt riktigt roligt. sedan var det ju vildandspartajet, där bland andra nina rochelle spelade. i nina rochelle så spelar och sjunger ju som bekant martin svensson, yeahyeahwowwow-killen. jag hyser ju ett intensivt ogrundat hat mot nina rochelle, men det gick faktiskt att lyssna på. för säga vad man vill om musiken, de kunde ju i alla fall sin grej. till skillnad från vissa andra av banden som spelade. de var en stor besvikelse, om man nu hade förväntat sig nåt.

hur som helst så började jag framåt morgonkvisten att må inte så tokbra. så jag gick hem. och lyckliga jag fick sällskap. kan tillägga att från vildanden hem till mig är det ett antal kilometer, så det tar ett tag. var i alla fall hemma vid 4 eller så. och då var jag spiknykter. kvällen var ganska misslyckad, men jag har lärt mig att vissa människor faktiskt ibland kan vara bättre än man tror. och vissa människor kan göra en jättedålig helg till en jättebra helg med bara några ord.

idag tog jag en lång promenad, kände att jag behövde det. följde min nattpromenadskompanjon till tåget och sen gick jag till ica. efter det så gick jag massa kringelkrokar genom stan och tänkte på en massa grejer och kände mig lite ledsen. och vad händer då?!?! jo, jag träffar världens snyggaste kille. han heter det. det här är stort. så hela min helg är ju räddad. sen då på hemvägen lyckades jag slå i en redan ganska ond fot i en trottoarkant. det gjorde ont. så nu blir det väl lite fotvila ett tag. måste ju orka karnevalen. och eventuellt minigolf i staffanstorp. jag älskar staffanstorp.

bilden är på nina rochelle. martin är sångaren till vänster. han har mörkt hår nu. punkish.

Inga kommentarer: