söndag, september 14, 2008

förhållanden och relationer

min snygga farfar, och min kloka farmor i rött i bakgrunden.

om man frågar nåt riktigt gammalt par hur de lyckats vara tillsammans så länge så får man ofta svaret "gå aldrig och lägg er osams". det där tror jag på. nu blir väl inte jag osams med nån så himla lätt, men om jag blir det kan jag absolut inte sova. med arvid måste jag lösa allt direkt. annars mår jag bara dåligt. idag lät jag det gå ovanligt långt, men tyvärr blir jag på ett rackarns humör när lederna strular.

min farmor och farfar har varit tillsammans i över 50 år. det börjar närma sig 60. farmor brukar skoja om att de aldrig hade varit tillsammans så länge om inte farfar varit borta så mycket. men det ligger nog lite sanning i det. saknad och längtan behövs i ett förhållande. och min farmor har alltid rätt. så jag saknar och längtar på.

kolla min farfar förresten. hur många 80-åringar känner ni som ser ut så?

Inga kommentarer: