torsdag, augusti 24, 2006

kaffe


jag är ganska ovanlig. för jag har aldrig druckit en enda klunk kaffe i hela mitt liv. inte ens en droppe. när jag var liten tyckte jag att det luktade äckligt och när jag blev äldre insåg jag att det inte är särskilt bra för kroppen. och det är beroendeframkallande. det har funnits stunder då jag funderat på att börja dricka kaffe, för jag har varit så sjukt trött. men jag har stått emot. och det är jag ganska glad för.

när jag var i 12-årsåldern så skulle jag och lotta hålla oss vakna hela natten. då åt vi capuccinopulver. utan att blanda ut det. det kan nog bidra till min motvilja till kaffe. men druckit det har jag aldrig!

jag ska satsa på att fortsätta leva mitt liv så. jag äter och dricker mycket onyttigheter, men kaffe tänker jag hålla mig borta ifrån.

Inga kommentarer: