torsdag, maj 18, 2006

ilska

ilska kan göra mycket. motivera. förstöra. krossa. just nu är jag sådär hjälplöst arg så att jag hela tiden är nära tårarna. det är såna här dagar jag saknar att alltid ha en trygg hamn. någon som alltid kramar och tröstar och säger rätt saker. som säger att jag är bäst och underbar vad jag än gör. för det är verkligen det finaste man kan ha. det är väl bara att inse att man kanske aldrig kommer ha det igen. inte på samma sätt i alla fall. för det handlar inte om förälskelse eller attraktion, utan bara om ren trygghet. att lita på någon.

det jag är arg på är nog allas förutsättningar. alla tror så mycket. jag skulle väldigt gärna ha mina tankar ifred. för vissa människor. och så skulle jag vilja bli kramad riktigt ordentligt. men jag har ju i alla fall en date på söndag.

Inga kommentarer: