torsdag, april 13, 2006

tumjävel


idag har jag ju då varit hos farbror doktorn. fast det var väl mer en tant än en farbror. hur som helst är min tumme nu väldigt omplåstrad. jag tror att med bandaget så är tummen nu större än resten av handen. det var väl inte världens roligaste att gå till vårdcentralen, och min tumme gör ganska ont, men jag har ändå haft en riktigt bra dag.

jag och angelica gjorde stan, och jag fick med mig en fin klänning och snygga nya underkläder hem. och en jättefin fickspegel i form av hello kitty, min favorit. köpte även 2 kilo godis att göra påskägg av. det var ganska dyrt. men syskonen blir nog glada. och jag tror att expediten på hemköp försökte ragga upp både mig och angelica på samma gång. strange. sen lyckades jag ju flörta in mig med en blond skåning i mitt hus. vi sa glad påsk... mm...

och på måndag blir det rock!

imorgon ska jag med halv åtta-tåget. det är lite hårt. mormor ska hämta mig på stationen och så ska jag spendera dagen med henne. varje långfredag så länge jag kan minnas så har det varit lax med hemmagjord gravlaxsås hemma hos mormor. en riktig favorit. och pressad potatis till det... helt perfekt. tyvärr är det bruléepudding (stavas det ?) till efterrätt, vilket jag inte tycker om, men jag brukar bli så mätt efter laxen att jag inte orkar nån efterrätt ändå. jag har ju gjort min morbror lite besviken också eftersom jag inte ska dricka imorgon, men jag får försöka vara rolig ändå. smärtstillande blir man också kul på.

mormor ringde mig förut ikväll för att höra efter när jag ska stiga upp imorgon. och hon blev helt förskräckt när hon hörde att jag skulle ta 7-bussen imorgon bitti. bummer.

Inga kommentarer: