tisdag, april 18, 2006

påskelipåsk


nu är jag hemma från allt påskfirande. det har varit en väldigt intressant helg. i fredags var vi hos mormor och åt lax, med mina morbröder och min morbror peters polare svempa. i lördags var jag hos farmor och åt maaaaassa köttbullar.

sen var jag hos min farbror och åt lite mer. fast inga köttbullar. sen satt jag hela kvällen och installerade program på hans dator och försökte lära honom och hans fru hur man bränner en skiva. det har fortfarande inte gått, så jag har nu blivit en telefonservice.

sen var det ju då det här med tåg. det fanns inga tågbiljetter hem igår med x2000, så jag fick ta intercity, som tar 5 timmar. och jag hade inte ens en plats, utan fick köpa öppen biljett. megabummer. men det fanns plats för mig på tåget, ända ner till lund. i en kupé med ac:n inställd på tropisk hetta. och det är väl ungefär slutet i min påskberättelse för i år. eller jo, jag gav bort ett par strumpor också, men jag är inte helt säker på om det var så uppskattat. fina var de i alla fall.

på bilden är det jag och min lillebror jonatan. och farfar. farfar är han till höger.

Inga kommentarer: